ЛЕКЦІЯ

ЄЛИЗАВЕТИ СМІТ

«БУТИ РЕЖИСЕРОМ/-КОЮ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО»

Що насправді означає бути режисером/-кою документального кіно? Це більше, ніж просто фіксація реальності — це постійний пошук і робота з сенсами, глибоке занурення в життя героїв та нескінченна трансформація ідеї в зображення.
Під час лекції ви дізнаєтесь, в чому полягає робота режисера/-ки документального кіно, з чого починається девелопмент, як шукати героїв та налагоджувати з ними стосунки, чим відрізняється робота режисера/-ки на різних етапах виробництва — від ресерчу до постпродакшену. Поговоримо про роль команди, технічне забезпечення, пітчинги та гранти та те, як балансувати між роботою над документальним фільмом і власним життям.

Єлизавета Сміт, режисерка, сценаристка, продюсерка та співзасновниця кінокомпанії Табор, поділиться особистим досвідом та надасть живий та чесний розбір процесу документального кіновиробництва зсередини. 

5 ТРАВНЯ18:00-20:00 (ЗА КИЄВОМ)ОНЛАЙН

Illustration

• Попередній документальний повнометражний фільм «Школа №3» Єлизавети Сміт отримав Гран-прі програми Generation 14+ у межах кінофестивалю Берлінале у 2017.
• Як продюсерка Єлизавета працювала над ігровим повнометражним фільмом «Бачення Метелика», що був представлений у програмі «Особливий погляд» Каннського кінофестивалю.
• Ії новий документальний повнометражний фільм «Militantropos» (у співрежисурі з Аліною Горловою та Семеном Мозговим) цьогоріч буде представлений у програмі «Двотижневик режисерів» Каннського кінофестивалю 2025.

Ця лекція — можливість дізнатися, як виглядає робота над документальним кіно без прикрас, але з любов’ю до професії.

Illustration

ДЛЯ КОГО

Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration

+ ОПЕРАТОРІВ/-ОК

+ РЕЖИСЕРІВ/-ОК

+ СВІТЧЕРІВ/-ОК ТА ПОЧАТКІВЦІВ/-ИЦЬ

+ СТУДЕНТІВ/-ОК КІНОШКІЛ

ПРОГРАМА ЛЕКЦІЇ


Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration

І. Вступ. Що таке документальне кіно

ІІ. Етапи виробництва документального кіно
Девелопмент

Етап продакшену

Постпродакшн документального кіно

Запитання - відповіді

- Що таке документальне кіно. З чого почалось і до чого прийшло в наші дні. - Жанри документального кіно.- Хто такий/така режисер/-ка документального кіно?

- Ідея фільму
- Ресерч. З чого почати? Формування команди. Як це працювати самому на початку проєкту. Техніка, яка потрібна щоб почати.
- Девелопмент. Синопсис, логлайн, муд борд, формування візуального стилю. Скільки разів в документальному кіно доведеться писати тексти?
- Як довго триває етап девелопменту в документальном кіно.
- Зйомки та монтаж на етапі ресерчу та девелопменту. Робота з відзнятим матеріалом, бекапи, сортування та підготовка відзнятого матеріалу. Що таке вибірка і навіщо вона.
- Монтаж тизеру. Що таке тизер і навіщо він.
- Головні аспекти роботи з героєм. Як ти працюєш. Скільки часу проводиш з героєм. З чого почати (інтерв'ю як спосіб зблизитись та встановити довіру).
- Методи в документальному кіно.

- Фінансування. Пітчинги, гранти, з точки зору режисера. Яка його роль та задачі?- Команда. Оператор, звукорежисер. Які їхні ролі та задачі.- Знімальний план. Чи потрібен він? Як він може допомогти всій команді.- Монтаж в період продакшену, для чого потрібен.

- Монтаж (виборка, монтаж сцен та епізодів, ритм, пауза). - Звук в документальному кіно. Технічні аспекти синхронізації матеріалів, творчі аспекти звуку. Робота з звукорежисером на етапі постпролакшену.

- Чи вдається працювати тільки над власними документальними фільмами чи індустрія працює так, що потрібно завжди поєднувати з різними роботами.- Як знаходити баланс між роботою режисерки документального кіно та особистим життям.Q&A.

Illustration
Illustration

О Н Л А Й НЛ Е К Ц І Я

І Н Д И В І Д У А Л Ь Н А К О Н С У Л Ь Т А Ц І Я

Лекція «Бути режисером/-кою документального кіно» від Єлизавети Сміт
Дата: 5 травняЧас: 18:00 – 20:00 (За Києвом)
Доступ до запису лекції надається на 2 місяці
Вартість: 899 грн (до 30.04)1199 грн ( з 01.05 до 03.05)1499 грн (з 04.05 до 05.05)

Можна окремо придбати консультацію режисерки та сценаристки Єлизавети Сміт, щоб особисто обговорити аспекти роботи режисера документального кіно, отримати аналіз вашого проєкту, зворотній звʼязок, професійні поради та відповіді на ваші запитання
Тривалість: 40 хв.

Вартість: 4000 ГРН

5% від продажів — на актуальні збори

5% від продажів — на актуальні збори

*кількість місць обмежена

ПРО ЛЕКТОРКУ

Illustration

ЄЛИЗАВЕТА СМІТ

+ Режисерка документального та ігрового кіно, сценаристка, продюсерка.+ Спізасновниця кінокомпанії Табор.+ Членкиня Української та Європейської кіноакадемій.+ Отримала премію ‘’30 under 30’’ від KyivPost. + Учасниця міжнародних програм Berlinale Talents, TorinoFilmLab, The Write Retreat, MidPoint Feature Launch, Sundance Script Lab та інших. + Закінчила університет КНУТКІТ ім. І.К.Карпенка-Карого з фаху «Режисура ігрового фільму» (2014 р). Під час навчання знімала ігрові короткометражні фільми, які брали участь в українських кінофестивалях. Деякий час працювала режисеркою на ТБ.+ Також навчалася в Аспен інституті (2019 р). + Під час революції 2013-2014 рр. почала працювати у документалістиці. З грудня 2014 почала займатися волонтерською діяльністю у місті Миколаївка Донецької області, займаючись із школярами театром. Саме там був знятий фільм «Школа №3», який отримав Гран-прі програми Generation 14+ Берлінале у 2017 р. + Була головною режисеркою соціально-культурного театрального проєкту Class act East-West. Також ставила документальні вистави в Театрі Переселенця. + Продюсерка ігрового повнометражного фільму «Бачення Метелика» режисера Максима Наконечного, прем’єра відбулась в програмі «Особливий погляд» Канського Кінофестивалю. Фільм був підтриманий Українським культурним фондом, Державним агентством України з питань кіно, Хорватським аудіовізуальним центром (HAVC), Чеським кінофондом, Швецьким кінофондом, Європейським фондом підтримки спільного кіновиробництва «Єврімаж». Створений у копродукції з 4Films (Хорватія), MasterFilm (Чехія), SysifosFilm(Швеція).+ Премʼєра її документального повнометражного фільму «Militantropos» (є режисеркою разом з Аліною Горловою та Семеном Мозговим), відбудеться у програмі «Двотижневик режисерів» Каннського кінофестивалю 2025.

  • Вибрана фільмографія:

    2022-2025 - режисерка (разом з Аліною Горловою та Семеном Мозговим) фільму “Militantropos”, прем’єра якого відбудеться у програмі "Двотижневик режисерів" Каннського кінофестивалю 2025. Фільм створений в кородукції України, Франції та Австрії.
    2022-2025 - режисерка документального фільм “Прислухаючись до світу”, у виробництві. Копродукція України, Швеції та Німеччини. Отримав фінансування від Єврімаж
    2021– режисерка та авторка сценарію ігрового повнометражного фільму "ВАКУУМ", у девелопментіПроєкт є учасником міжнародних сценарних лабораторій та маркетів Terrarium (Україна, 2018), TorinoFilmLabExtended (Італія2019), TheWriteRetreat (Іспанія,2019),MidPoint Feature Launch (2020), Eastern Promises KarlovyVaryIFF (нагорода на пітчингу від CoCo, 2020), New Horizons Studio(Польша, 2020), Connecting Cottbus(нагорода за найкращий пітчинг, Німеччина, 2020), Crossroad's Co-production market(Греція, 2020), Sundance Script Lab (2025).
    2020 - авторка мультимедійного документального проєкту “Околиці часу”, створенного за підтримки УКФ
    2019 – режисерка та авторка сценарію ігрового короткометражного фільму "SOLITUDE". Знятий за підтримки Держкіно України.
    Прем’єра на Odesa International Film Festival 2019, УкраїнаGaztefimFest 2019, Іспанія - нагорода гран-прі за найкращий фільм Official Selection в Lviv International Film Festival Wiz-Art 2019, Україна Покази в рамках Ukrainian cinema Days в Тбілісі (Грузія) і Стразбург (Франція). Номінація Української кіноакадемії «Найкращий короткометражний ігровий фільм» (2020), KinoKult 2019, Raindance Film Festival 2020 (nomination for the Вest Short Film), Internationale Kurzfilmtage Winterthur 2020, Short to the point (ISFF), London Short FilmFestival 2020, Golden Knight Malta IFF, Dumbo IFF 2021 (AWARD Best Experimental film), ShortEncoutersIFF 2021(Award Best Film, Award Best Cinematography , Award Best ArtDirector)
    2017 – співрежисерка документального повнометражного фільму "ШКОЛА №3" Прем’єра на Берлінському міжнародному кінофестивалі 2017Гран-прі Berlinale в програмі Generation 14+Спеціальна відзнака HumanDOC International Documentary Film Festival Українська прем'єра відбулася в рамках Odesa International Film Festival 2017 Фільм був учасником фестивалів та програм в Британії, Португалії, Україні, Румунії, Німеччині, Болгарії, Мексиці та інших. Також фільм часто демонструють в вищих учбових закладах Америки, рідше Європи.Фільм мав кінотеатральний прокат в Україні, показується на Суспільному ТБ, ТРК Донбас Маріуполь, ТВ-5 Запоріжжя, Мегого.На міжнародному каналі CurrentTime (Чехія), на американській платформі E-flux.


    Продюсерка:
    2022- “Бачення Метелика”, повнометражний ігровий фільм режисера Максима Наконечного, прем’єра відбулась в програмі “Особливий погляд” Канського Кінофестивалю. Підтримано Український культурний фонд; Державне агентство України з питань кіно; Хорватський аудіовізуальний центр (HAVC); Чеський кінофонд; Швецький кінофонд, європейський фонд підтримки спільного кіновиробництва “Єврімаж”.У копродукції з 4Films (Хорватія), MasterFilm (Чехія), SysifosFilm(Швеція).
    2019 - Новий рік у сімейному колі,короткометражний ігровий фільм Максима Наконечного.Київський міжнародний кінофестиваль “Молодість” 2019 ,“Кращий ігровий фільм” кінофестивалю “Відкрита ніч” 2019,“Гран-прі” фестивалю “Бруківка”.
    2017 -Невидима, короткометражний ігровий фільм Максима Наконечного
    Гран прі Рівненський МКФ “Місто Мрії” 2018 –– III премія в номінації “Короткометражний ігровий фільм” Національної програми.Міжнародний кінофестиваль короткометражного кіно в Румунії (BSCF); Міжнародний кінофестиваль BEAST Porto (IFF); Міжнародний кінофестиваль Nepal (IFF); альманах короткометражних фільмів “Українська Нова Хвиля: Runaway”.